Bure Equity minskar exponeringen ytterligare mot riskkapital

2003-05-19 16:44

Bure Equity minskar exponeringen ytterligare mot riskkapital I enlighet med tidigare strategiska beslut fortsätter Bure att minska sitt engagemang inom riskkapitalområdet och indirekta tillgångar. Bure har idag avyttrat 50 procent av sitt kvarvarande innehav i Innovationskapitals fond III. Andelen består av dels en bolagsportfölj och dels framtida investeringsåtaganden om 51 MSEK. Försäljningen innebär en bokföringsmässig vinst om 0,5 MSEK samt en likviditetsförstärkning om 5 MSEK. Bures kvarvarande investeringsåtagande uppgår efter transaktionen till 51 MSEK. Göteborg den 19 maj 2003 Bure Equity AB (publ) För mer information kontakta: Björn Boldt-Christmas Senior Advisor 0705-887685 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/19/20030519BIT00660/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/19/20030519BIT00660/wkr0002.pdf

wkr0001.doc