Erda Technology återuppstår i Bure

2001-05-10 14:02

Erda Technology återuppstår i Bure Erda Technology AB återuppstår som en fristående enhet inom Bure IT- solutions. Det blir resultatet när Bure Equity förvärvar nuvarande Framfab Technology AB från Framtidsfabriken AB. Framfab Technology AB är en enhet inom Framfab som i huvudsak består av tidigare Bureägda konsultenheter. Här ingår bl a Erda Technology som ingick i Guide när detta förvärvades av Framtidsfabriken från Bure under år 2000. "Erda Technology utgör en betydelsefull komponent i Bures satsning inom teknisk IT-konsulting. Bolaget är välskött och har goda förutsättningar att kunna utvecklas väl med Bure som huvudägare" säger Björn Boldt- Christmas, Senior Investment Manager, Bure. "Vi ser Bure som en stark investerare med stor erfarenhet inom vårt verksamhetsområde. Vi är övertygade om att det kommer att ge oss förutsättningar att stärka våra positioner inom den tekniknära konsult verksamheten och att vi därmed kan möta våra kunder med ett ännu bättre erbjudande." säger Olle Frimanson, VD, Erda Technology AB Erda Technology AB är ett tekniskt IT-konsultbolag verksamt inom bl.a. inbyggda system och IP-baserade lösningar i tillämpningar som bioteknik och kommunikation. Bland kunderna återfinns flera av Sveriges största företag. Bolaget är lönsamt och har 51 anställda med kontor i Linköping, Uppsala och Stockholm. Göteborg den 10 maj 2001 Bure Equity AB (publ) För mer information: Björn Boldt-Christmas, Bure 031-335 76 85 Johanna Pettersson, informationsansvarig, Bure 031-335 76 33 Olle Frimanson, VD, Erda Technology 018-430 01 01 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/05/10/20010510BIT00690/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/05/10/20010510BIT00690/bit0001.pdf